السيد السيستاني

242

توضيح المسائل ( فارسي )

تسبيح حضرت زهرا سلام الله عليها است كه بايد به اين ترتيب گفته شود : ( ( 34 ) ) مرتبه الله أكبر ، بعد از آن ( ( 33 ) ) مرتبه الحمد لله ، بعد از آن ( ( 33 ) ) مرتبه سبحان الله ومىشود سبحان الله را پيش از الحمد لله گفت ولى بهتر است بعد از الحمد لله گفته شود . ( مسأله 1132 ) : مستحب است بعد از نماز ، سجده شكر نمايد وهمين قدر كه پيشانى را به قصد شكر بر زمين بگذارد كافيست . ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يك مرتبه ، شكرا لله يا عفوا بگويد ، ونيز مستحب است هر وقت نعمتي به انسان مىرسد يا بلائي از أو دور مىشود سجده شكر بجا آورد . صلوات بر پيغمبر ( مسأله 1133 ) : هر وقت انسان اسم مبارك حضرت رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم را مانند محمد واحمد يا لقب وكنيه آن جناب را مثل مصطفى وأبو القاسم بگويد يا بشنود ، اگر چه در نماز باشد مستحب است صلوات بفرستد . ( مسأله 1134 ) : موقع نوشتن اسم مبارك حضرت رسول صلى الله عليه وآله مستحب است صلوات را هم بنويسند . ونيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مىكنند صلوات بفرستند . مبطلات نماز ( مسأله 1135 ) : دوازده چيز نماز را باطل مىكند وآنها را مبطلات مىگويند .